Veelgestelde vragen


Heb je vragen over het plan? Neem dan gerust contact op met de makelaars. Zij helpen je graag. En ben je al ingeschreven voor de nieuwsbrief? Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Vragen over de wijk

Hoeveel woningen komen er in Campus Driene?
In Campus Driene komen 123 koopwoningen en 72 huurwoningen verdeeld in 9 fases. Cadanshof maakt onderdeel uit van de 1e  fase van 123 koopwoningen.
Waar ligt het Campus Driene?
Campus Driene ligt nabij het centrum van Hengelo, op fietsafstand van de metropool en het gezellige marktplein. De nieuwbouw bevind zich tussen de P.C. Hooftlaan en de Sportlaan Driene.
Wat voor soort woningen komen er in Campus Driene?
In Campus Driene komen 123 koopwoningen en 72 huurwoningen verdeeld in 9 fases. Cadanshof maakt onderdeel uit van de 1e fase van 123 koopwoningen.
Binnen Cadanshof komen fijne rijwoningen en tweekappers gelegen aan een parkachtige omgeving.
Hoe komt het openbaar gebied eruit te zien?
We maken van Campus Driene een gezonde en aantrekkelijke buurt voor mens en natuur. Het openbaar groen wordt gedeeltelijke ingericht met bomen, een wadi, bloemen en planten met een jaarronde bloeiboog. De meeste bomen en groenstructuren zijn bestaand en worden tijdens de bouwperiode beschermd. Hierdoor ontstaat bij oplevering een prachtig groen landschap waar de woningen ingepast zijn. De nieuwe woningen, de tuinen en het openbaar groen vormen samen een prachtige, groene woonplek.
Waar kan ik parkeren?
De woningen van Campus Driene liggen aan hofjes waar geparkeerd kan worden. Ook langs de straat kan er geparkeerd worden. Alle parkeerplaatsen zijn openbaar.  
Heb ik een berging?
Ja, de woningen hebben allemaal een berging.
Is er een voorziening voor mijn fiets?
Iedere woning beschikt over een eigen berging. Hier kun je jouw fiets in parkeren.

De verkoop

Waar kan ik terecht met mijn vragen?
Tijdens de eerste fase heb je contact met de één van de makelaars. Na de aankoop van de woning krijg je een wooncoach toegewezen. Jouw wooncoach begeleidt je in het maken van keuzes en is jouw vaste aanspreekpunt. 
Kan ik een afspraak maken met de makelaar?
De Makelaars van Elst & co staan voor je klaar. Je kunt de makelaar bellen of mailen voor vragen of voor het inplannen van een afspraak.
074 – 250 17 00 of info@elstenco.nl
Wat is het verschil tussen aanmelden en inschrijven?
Door je aan te melden voor het project blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen. Je krijgt periodiek een nieuwsbrief. Inschrijven op een woning kan vanaf de start verkoop.
Wanneer start de verkoop?
De verkoop van Cadanshof start op 13 maart 2025. Om 18.00 kun jij je digitaal inschrijven. Ook kun je deze dag tussen 16.00 en 17.30 uur binnen lopen bij de makelaar voor al je vragen.
Hoe werkt het online inschrijven op een woning?
Vanaf de start verkoop kun jij je inschrijven voor één of meerdere woningen. Dit doe je door een account aan te maken op de website. Zodra de verkoop start log je in op je account en vul je het digitale inschrijfformulier in. Per mail ontvang je een bevestiging van de inschrijving. Zodra de inschrijfperiode sluit, vindt de toewijzing plaats. Als je een woning krijgt toegewezen, word je gebeld door de makelaar en hoor je op welke woning je een optie hebt. Er volgt een verkoopgesprek waarin alle verkoopdocumentatie wordt toegelicht. Daarna volgt er een afspraak met de makelaar om de koop-/aannemingsovereenkomst te tekenen. 
Wat is een ‘optie’ op een bouwnummer?
Een optie is de periode dat de woning exclusief voor een kandidaat is gereserveerd. In deze periode kun je al jouw vragen stellen en word je in de gelegenheid gesteld de woning aan te kopen. Het kan altijd voorkomen dat een optie op een bouwnummer nog vrijkomt.
Als ik een optie toegewezen heb gekregen, zit ik er dan direct aan vast?
Een optie is vrijblijvend. Heb je een optie, dan is de woning exclusief voor een bepaalde periode voor jou gereserveerd. In deze periode worden al jouw vragen beantwoord en heb je de gelegenheid de woning te kopen.
Heb ik na het tekenen van de koop- /aannemingsovereenkomst nog bedenktijd?
Na het ondertekenen en ontvangen van de koop- en aannemingsovereenkomst door beide partijen heb je een bedenktijd van één kalenderweek.
Wat betekent vrij op naam (v.o.n.)?
Je koopt de woning vrij op naam (v.o.n.). De aankoopprijs is inclusief belasting (21% btw) en inclusief de notariskosten voor de overdracht. Dit betekent dat je als koper geen extra kosten voor de overdracht van de woning betaalt, bovenop de koopsom.

De financiering

Hoe weet ik of ik de woning kan betalen?
Je kunt vrijblijvend een gesprek aangaan met een financieel adviseur van LIV Hypotheken of een adviseur of bank naar eigen keuze. Het is verstandig om dit te doen voordat je je inschrijft op een woning. In dit gesprek krijg je namelijk een goed beeld of je de woning kunt betalen en wat jouw toekomstige maandlasten zijn.
Wanneer moet ik mijn hypotheek rond hebben?
Nadat je de koop-/aannemingsovereenkomst hebt getekend, kun je een hypotheek aanvragen. Zodra de bouw van de woning definitief doorgaat, word je door de notaris uitgenodigd om de leveringsakte en hypotheekakte te tekenen. Op dat moment is het nodig om de hypotheek rond te hebben.
Wanneer start ik met betalen?
De koopsom bestaat uit twee delen; de grondkosten en de aanneemsom. De grondkosten betaal je in één keer bij de notaris bij de levering. Vervolgens betaal je het resterende gedeelte (de aanneemsom) in een aantal termijnen. Op welke momenten je de facturen ontvangt, vind je in het schema in de koop-/aannemingsovereenkomst. Die rekening betaal je uit het bouwdepot. Koop je de woning als de bouw al wat verder gevorderd is? Dan betaal je ineens een groter bedrag en minder termijnen.
Moet ik nog rekening houden met extra kosten als ik een woning koop?
Houd bij het kopen van een nieuwbouwwoning altijd rekening met extra kosten. Zo heb je bijvoorbeeld kosten bij het afsluiten van een hypotheek (advieskosten en notariskosten). En je hebt kosten voor het afwerken en inrichten van je woning. Denk daarbij aan de vloeren, wanden en eventuele tuininrichting.

De woningen

Hoe bewaar ik mijn favoriete woningtype?
In je persoonlijke account kun je jouw favoriete woningtype(n) bewaren. Zo vind je eenvoudig de woning(en) van jouw voorkeur terug. Dit kun je op ieder gewenst moment aanpassen. Let op, dit is nog geen definitieve inschrijving op de woning. Inschrijven op een woning doe je pas op het moment dat de verkoop start. Je vult dan een volledig inschrijfformulier in.
Is mijn favoriete woning nog beschikbaar?
Op deze website kun je vanaf de start verkoop via de woningselector de status van jouw favoriete woning zien. Een woning kan beschikbaar (groen) zijn, onder optie (oranje) staan of zijn verkocht (rood). Neem gerust contact op met de makelaar als je vragen hebt over de beschikbaarheid van een van de woningen. Je kunt hen bellen of mailen.
Welk energielabel heeft de woning?
Alle nieuwbouwwoningen hebben energielabel A+++, dit is het meest gunstige label en staat voor een duurzame en energiezuinige woning.
Is er een gasaansluiting in de woning?
De woningen worden gasloos gebouwd en hebben dus geen gasaansluiting. Koken doe je elektrisch. De woningen worden voorzien van zonnepanelen.
Welk energieconcept heeft de woning?
De woningen zijn goed geïsoleerd, gasloos, duurzaam en hebben een gezond binnenklimaat. Iedere woning heeft zonnepanelen en een warmtepomp. Ventilatie gebeurt via een mechanische afvoer. Via roosters is er toevoer van verse lucht. De CO2 sensoren in de woonkamer en slaapkamers zorgen automatisch voor voldoende toevoer van verse lucht. Zo houd je een gezond woonklimaat en heb je er zelf geen omkijken naar.
Wat is een technische omschrijving?
In de technische omschrijving wordt in het kort omschreven hoe de woning wordt samengesteld, afgewerkt en wat je in de verschillende ruimten mag verwachten. De technische omschrijving is onderdeel van de contractstukken bij de koop van de woning. De inhoud is nauwkeurig en met zorg samengesteld.
Welke opties kan ik kiezen voor mijn woning?
Je kunt kiezen uit een aantal opties voor jouw woning om zo van een huis een thuis te maken. Welke opties dit zijn zie je vanaf start verkoop in de optielijst.
Waarom kan ik niet alle opties kiezen voor de woning?
Omdat de bouw van jouw woning deel uitmaakt van een conceptmatig bouwproces zijn niet alle aanvullende woonwensen altijd mogelijk. Eventuele aanvullende wensen kun je bespreken met jouw wooncoach.
Waar kies ik de keuken uit?
Er zijn verschillende mogelijkheden om de keuken in jouw nieuwe woning aan te passen aan jouw persoonlijke wensen. In Woonbelevingscentrum LIV kies jij alles voor je nieuwe woning. De keukenadviseur in LIV begeleid je bij het maken van de juiste keuzes. De keukenadviseur laat je daarnaast zien, wat er inbegrepen is in de prijs van je nieuwbouwwoning.
Welke apparatuur zit er in mijn keuken?
Jouw nieuwe woning leveren wij op met een keuken. Welke apparatuur er in de keuken zit lees je terug in de keukenfolder en die vind je onder downloads van jouw woning. Kies je voor de projectkeuken, dan wordt deze voor de oplevering geplaatst. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende werkbladen, grepen of een uitbreiding van jouw keuken met extra kasten of apparatuur. In dat geval wordt de keuken na de oplevering geplaatst.
Hoe worden de badkamer en toiletruimte opgeleverd?
Jouw nieuwe woning wordt opgeleverd met een badkamer en wc-ruimte. Dit pakket is op het project afgestemd en bestaat uit sanitair waarbij je kiest uit verschillende vloer- en wandtegels. Tegen een meerprijs kun je kiezen voor alternatief sanitair en tegelwerk. Aanvullende en technische informatie over het sanitairpakket vind je in de sanitairfolder onder de downloads van jouw woning. Het sanitair en het tegelwerk kun je bezichtigen in Woonbelevingscentrum LIV.
Kan ik de tegels voor de badkamer in het echt zien?
Voor de badkamer kies je uit verschillende wand- en vloertegels. Tijdens het gesprek bij Woonbelevingscentrum LIV doorloop je de showroom en geeft de sanitairadviseur je advies en kan je de tegels laten zien.

De bouw

Wie bouwt de woningen?
Trebbe NoordOost B.V. bouwt de woningen. Je sluit de aannemingsovereenkomst ook met deze partij. Tijdens de bouw is de wooncoach jouw vaste aanspreekpunt.
Wat is MijnTrebbeHuis.nl?
Na de aankoop van de woning ontvang je inloggegevens voor MijnTrebbeHuis. MijnTrebbehuis is een digitaal woningdossier. Hierin zijn alle belangrijke stukken over je woning verzameld, kun je berichten versturen naar je wooncoach en maak je je keuzes voor meer-/minderwerk, de keuken en badkamer kenbaar.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van de bouw?
Met regelmaat ontvang je van jouw wooncoach via MijnTrebbehuis een bericht over de voortgang van de bouw.
Wat is Woningborg garantie?
Jouw woning of appartement wordt gebouwd met Woningborg garantie. Dat is fijn, want met het Woningborg certificaat ben je voor verschillende zaken gedekt. Woningborg is erop gericht om technische en financiële risico’s van kopers te beperken en de kwaliteit van de nieuw te bouwen woning te verhogen. Als bewijs hiervan krijg je een garantiecertificaat van Woningborg toegestuurd  nadat je de koop-/aannemingsovereenkomst hebt ondertekend. Verder weet je dat jouw woning gegarandeerd wordt afgebouwd mochten zich onverhoopt problemen bij de aannemer voordoen. Je hebt bovendien als eigenaar de zekerheid dat eventuele gebreken gedurende de garantietermijn worden hersteld.
Wil je hier meer over weten? Ga dan naar de website van Woningborg: https://www.woningborg.nl/particuliere-koper/certificering/nieuwbouw/
Heb ik garantie op de woning en zo ja hoe lang?
Een van de voordelen van nieuwbouw is de garantie op de bouwkundige kwaliteit. Deze garantie (en bijbehorende periodes) is vastgelegd in de garantieregeling van Woningborg. 
Wat is een voorschouw?
Bij de voorschouw loop je samen met de uitvoerder jouw woning door. Het gaat erom dat je jouw woning kwalitatief beoordeelt. Eventuele tekortkomingen vermeld je op het daarvoor bestemde formulier. Het formulier geef je na afloop aan de uitvoerder. Een voorschouw is niet verplicht en is geen juridisch moment, maar zo kunnen we wel alvast mogelijke tekortkomingen verhelpen voordat we daadwerkelijk opleveren. De sleutel ontvang je pas bij de officiële oplevering.
Hoe verloopt de oplevering?
Samen met de uitvoerder maak je tijdens de oplevering van je nieuwbouwwoning een rondgang door het huis. Kom je gebreken of afwijkingen tegen? Dan worden deze genoteerd in het proces-verbaal van oplevering. Aan het einde van de oplevering tekenen beide partijen het document. Als koper accepteer je hiermee de woning, met uitzondering van de genoteerde opleveringsgebreken. Trebbe herstelt de gebreken binnen de afgesproken termijn. De sleutel dragen we over aan het eind van de oplevering en als alle betalingen door ons zijn ontvangen. Veel plezier in je nieuwe woning!
Moet ik iemand van Vereniging Eigen Huis meenemen bij de oplevering?
Een bouwkundige meenemen naar de oplevering is niet verplicht, maar we raden het je wel aan. De bouwkundige loopt de woning grondig na en geeft je direct inzicht in eventuele bouwkundige gebreken. Je ontvangt een keuringsrapport. Lees meer hierover op www.eigenhuis.nl
Is het mogelijk om mijn woning in aanbouw te bezichtigen?
Ja, dat kan. Je ontvangt van ons een uitnodiging voor een kijkmoment en een voorschouw. Tijdens het kijkmoment en de voorschouw kun je op de bouw terecht om jouw woning te bezichtigen en om maten op te nemen.
Wanneer wordt mijn woning opgeleverd?
Natuurlijk wil je graag weten wanneer je de sleutel krijgt van jouw nieuwe huis. Je krijgt van ons daarom een prognose van de oplevering. Naarmate de bouw vordert, kunnen wij je een steeds betere indicatie voor de oplevering geven. Ongeveer zes weken voor de oplevering ontvang je een brief met de voorlopige opleverweek en twee weken voor de oplevering ontvang je een brief met de definitieve opleverdatum. Een woning wordt pas opgeleverd als de openbare bestrating gereed is, zodat de woningen goed bereikbaar zijn. Aan de prognose kunnen geen rechten worden ontleend. De sleutel dragen we over aan het eind van de oplevering en als alle betalingen door ons zijn ontvangen.
Bij wie moet ik zijn voor klachten na de oplevering?
Heb je een klacht na de oplevering van je woning? Meld dit dan bij de afdeling Service van Trebbe via service@trebbe.nl. Wees zo volledig mogelijk in je informatie en geef in ieder geval je adres en je telefoonnummer door zodat wij eenvoudig contact met je kunnen opnemen. Stuur, als dit kan, ook een foto mee van je klacht.

Het kan voorkomen dat je na zes maanden na de opleveringsdatum pas een verbeterpunt aan jouw woning ontdekt. In dit geval lees je in de regelingen van Woningborg wat je dan precies kunt doen.
Kan ik de tegels voor de badkamer in het echt zien?
Voor de badkamer kies je uit verschillende wand- en vloertegels. Tijdens het gesprek bij Woonbelevingscentrum LIV doorloop je de showroom en geeft de sanitairadviseur je advies en kan je de tegels laten zien.